Sjouwenman met 10 nieuwe Actrossen • TTM.nl

Louise de Graaf



Sjouwenman Transport uit Wateringen heeft tien nieuwe Mercedes-Benz’ Actros toegevoegd aan het wagenpark. Een daarvan is de zeer luxe uitgeruste Actros L Edition 3. Deze exclusieve truck, die in een gelimiteerde oplage van maar 400 stuks wereldwijd geproduceerd is, ]heeft een motorvermogen van maar liefst 630 pk en alle denkbare opties voor veiligheid en comfort. Osman Kaya, directeur-oprichter van Sjouwenman Transport: “Deze bijzondere truck is een bekroning op de prettige samenwerking en het stevige partnership dat wij hebben met Mercedes-Benz Trucks.”

 De bestelling nieuwe Actrossen van Sjouwenman Transport bestaat uit 5 exemplaren van de Actros F en nog eens 5 stuks van de luxe uitgevoerde Actros L. Osman Kaya: “In maart 2022 hadden we de order geplaatst voor deze 10 Actros-trekkers. Kort daarop werden we door Mercedes-Benz uitgenodigd op de IAA bedrijfs- en vrachtwagenbeurs in Hannover. De stand stond vooral in het teken van de vergaande stappen van het merk op het gebied van elektrificatie. Ook de Edition 3 stond er te pronken. En die maakte direct erg veel indruk. De matgrijze lak met aluminium witte accenten, de zwart gespoten aluminium velgen en het ongekend luxe interieur: ik kan wel zeggen dat het liefde op het eerste gezicht was. Daarom besloten we de order lichtjes aan te passen: 1 van de 5 Actrossen L werd deze Edition 3!”

 Sjouwenman-branding aangepast

 De Actros L straalt van zichzelf al een en al exclusiviteit uit. Marcel Luijendijk van Mercedes-Benz Dealer Bedrijven vertelt: “Deze trekker combineert het beste van zijn succesvolle voorgangers met nieuwe, luxueuze comfort- en designkenmerken. Kijk bijvoorbeeld naar de rvs-sierdelen en de nieuwe zonneklep met LED-bars. Het is een bijzonder imposante verschijning. Mooi ook, dat Sjouwenman Transport het helemaal heeft afgemaakt.” Kaya legt uit: “Onze kleuren zijn normaal gesproken wit, rood en zwart, maar bij deze speciale trekker is dat anders. We hebben ‘m laten bestickeren in tinten die perfect passen bij de exclusieve lakkleur van de Edition 3. Onze partner Scholtensign uit Nijmegen heeft de branding weer netjes gedaan. Ook hebben we nog SideBars en een lowbar op de auto laten monteren. De ster is uitgevoerd in dark chrome. Al met al ziet het er – zeker in het donker – echt indrukwekkend uit.”

Ook een gevoelskwestie

De keuze voor Mercedes-Benz komt voort uit een bestendige samenwerking. Kaya: “We doen grootvervoer met onze eerste eigen truck (ook een Actros, red) sinds 2017. Waar we in het begin nog verschillende merken reden, zijn we de afgelopen 3 jaar steeds meer Mercedes-Benz-georiënteerd. Het merk weet ons te overtuigen met goede prestaties en een laag brandstofverbruik. De reparatie- en onderhoudsintervallen bevallen goed en we waarderen de trucks om hun gebruiksvriendelijkheid en overzicht met veel duidelijkheid voor de chauffeur. Het merk is ook koploper in innovatie, vooral op het gebied van veiligheid. En tja… Ik ben uiteindelijk ook gewoon een gevoelsmens. Het is belangrijk dat je vrolijk wordt van samenwerken. Wij hebben fijn contact met onze dealer, er wordt altijd goed naar ons geluisterd en steeds meegedacht. Een mooi partnership dus, en dat hebben we nu bekroond met deze Edition 3: wat mij betreft de AMG onder de trekkers.”

Directeur rijdt er zelf mee

In eerste instantie rijdt Osman Kaya zelf met de Mercedes-Benz Actros L Edition 3. Hij vertelt: “Naast mijn taken als directeur van ons snelgroeiende bedrijf, heb ik nog steeds passie voor het chauffeursvak: ik zit graag achter het stuur. Dat is leuk, maar ook belangrijk, want zo houd je feeling met wat er speelt op de werkvloer. Het rijden met deze truck is op zijn zachtst gezegd bijzonder. Ik heb regelmatig ritjes met 25 ton achter de trekker. Met 630 pk kost dat geen enkele moeite. De nieuwe aandrijflijn en versnellingsbak zou ik omschrijven als ronduit soepel. De luchtvering rondom is daarbij supercomfortabel. Daarover gesproken: vanbinnen is ‘t net een private jet, met ambiente ledverlichting, beige leder en in plaats van een passagiersstoel een luxe hoekbank. Dat is lekker uitrusten bij de pomp! En ja: als ik daar een bakkie doe, komen regelmatig collega-chauffeurs naar me toe. “Dikke truck!”, roepen ze dan.”

Sjouwenman Transport is in 2012 opgericht. De eerste drie jaar was het nog een koeriersbedrijf, maar in 2014 behaalde Osman Kaya zelf zijn rijbewijzen C & CE en startte met transport met trucks van andere bedrijven. De eerste echte eigen truck volgde niet veel later in 2017 en inmiddels is de Wateringse ondernemer zelf naast een aantal koerierslijnen exclusief actief in het transport met trucks. Inmiddels staan er 40 chauffeurs op de loonlijst en werken er met alle flexwerkers en mensen op kantoor zo’n 75 man. Het bedrijf maakt een gestage, maar gecontroleerde groei door. Creativiteit en resultaatgerichtheid staan centraal.

Sjouwenman is actief voor diverse logistieke multinationals. Voor deze opdrachtgevers verzorgen zij Pick Up and Delivery, Lijndiensten, Pendels tussen DC’s, Air Cargo en E-Commerce. Daarnaast behoren E-Fulfilment, Cross Docking en Op & Overslag steeds meer tot het snel uitbreidende portfolio. Inmiddels heeft het bedrijf zo’n 50 trekkende en 75 getrokken eenheden in gebruik. De naam Sjouwenman is een creatieve inspeling op wat de koeriers in de begindagen veel te horen kregen: “Sjouwen, man!”





Source link

Lees ook deze artikelen

Leave a Comment