Nieuwe koelopleggers van Kässbohrer • TTM.nl

Louise de Graaf



Kässbohrer introduceert zijn nieuwe serie koelopleggers voor geconditioneerd transport. De nieuwe serie koelers, welke volledig zijn ontwikkeld en getest in het eigen R&D Center van Kässbohrer, onderscheiden zich door de isolatiewaarde, de levensduur en functionele kenmerken die de operationele efficiëntie maximaliseren.

De Kässbohrer koelerseries worden aangeboden in 3 verschillende productgroepen: standaard, dubbeldeks en bloementransport.

  • De nieuwe standaard reefer K.SRI De nieuwe standaard reefer heeft een binnenhoogte van 2.650 mmen een binnenbreedte van 2.460mm bij een tarragewicht van 7.200 kg, is FRC, PHARMA, HACCP, CODE XL gecertificeerd en is compatibel met telematica naar keuze. Zelfsturende assen en laadbruggen worden als optie aangeboden. Optioneel in multi-temp uitvoering.
  • De nieuwe dubbeldeks reefer K.SRI P maximaliseert de laadfactor van de veelgeprezen robuuste en eersteklas geïsoleerde koeloplegger. Het dubbeldeks laadsysteem heeft een interne hoogte van 2.900 mm, een interne breedte van 2.500 mm en een gewicht van 7.200 kg. Het bestaat uit 24 ingebedde verticale rails en 22 dubbeldeksliggers. Draagvermogen van elk profiel is 1000 kg. Hierdoor kunnen er maximaal 66 europallets vervoerd worden in plaats van maximaal 33.
  • De nieuwe flower carrier reefer K.SRI F is precies ontworpen voor delicaat bloementransport. De geïntegreerde ladingbeveiligingsrails van K.SRI F, aangeboden met een binnenhoogte van 2.700 mm en een interne breedte van 2.500 mm, bieden optimale ladingbeveiliging en voorkomen paneelschade tijdens uw werkzaamheden. Uitgerust met flappen op het voor- en achterpaneel voor ventilatie in de doos, zodat de bloemen tijdens het werk verser blijven.

De vernieuwde koeloplegger van Kässbohrer is volgens de fabrikant bijzonder robuust. Zo is onder andere het semi[1]chassis en een uit één stuk vervaardigde koppelplaat geïntegreerd in de vloer Kässbohrer staat bekend om haar robuuste chassis. Doordat het chassis nu volledig is geïntrigeerd in de vloer, creëert dit niet alleen een duurzame en solide basis voor de geïsoleerde opbouw, maar kan ook de maximale interne laadhoogte bereikt worden.

Aanvullend is ook de wielbasis en breedte van het chassis geoptimaliseerd om de manoeuvreerbaarheid en stabiliteit te maximaliseren, voor nog betere prestatie op de weg. Het chassis is vervaardigd uit hoogwaardige kwaliteit S700MC-staal. Het geheel wordt afgewerkt met een KTL (Kathodische Tauch Lackierung) conserveringsmethode, waarbij het chassis volledig wordt onderdomped en de conservering laag voor laag wordt opgebouwd voor maximaal resultaat. Kässbohrer garandeert 10 jaar lang geen roestperforatie.

Tenslotte komt de vernieuwde koeloplegger, dankzij het vernuftige ontwerp van het geïntrigeerde chassis, met een laag eigengewicht en toch een sterke vloerconstructie geschikt voor vorkheftruck belasting van 7,2ton zodat snelle en uitdagende werkzaamheden bij laden en lossen ook geen probleem zijn.

Kässbohrer biedt een geïsoleerde opbouw vervaardigd uit polyurethaanpanelen, versterkt en bekleed met GRP (Glass Reinforced Polyester) technologie waarmee een zeer hoge isolatiewaarde wordt bereikt. Als gevolg daarvan kunnen de operationele draaiuren van de koelunit aanzienlijk verkort worden. Dat kan volgens Kässbohrer fors schelen in brandstofkosten.

De hoge isolatiewaarde wordt bereikt door de Kässbohrer GRP-technologie, GRP is Uv-bestendig waardoor het warmte in feite weerkaats en zeer geschikt voor wisselende (warme) omstandigheden, daarnaast is GRP bijzonder niet-geleidend waardoor het aan de ene kant warmte buitenhoudt en tegelijkertijd kou binnenhoudt. De polyurethaan isolatie, met optimale dichtheid en getest op laaghechting met 11.534 kN, garandeert maximale prestaties en duurzaamheid.

Om de structurele uniformiteit van de verschillende lagen van het paneel te garanderen, en zo een langere levensduur, heeft Kässbohrer de hechting van het oppervlak in alle zijpaneelverbindingen gemaximaliseerd. De panelen worden op twee assen aan elkaar gehecht zodoende wordt de opbouw niet alleen zeer stevig, maar kan toch dusdanig meebewegen met het chassis zodat het geheel geschikt is voor alle wegomstandigheden.

Bovendien zijn de aansluitpunten van de opbouw met het chassis beschermd met geanodiseerd aluminium uit één stuk en zonder klinknagels, het achterframe is gemaakt van roestvrij staal uit één stuk om maximale stabiliteit aan de algehele opbouwconstructie te bieden.

Dubbele deursloten, per paar op elke deur geplaatst, zorgen voor operationele efficiëntie en gebruiksgemak door de kracht te verminderen die nodig is om de achterdeuren te sluiten. De deursloten zijn gemaakt van roestvrij staal met een hoge corrosiebestendigheid en blijven daardoor jarenlang robuust.

Om de levensduur van nieuwe koelers verder te verlengen, is het achterframe langs alle randen beschermd met hoge rubberen laaddokstootbuffers om de schokken tijdens laad-en loswerkzaamheden te absorberen. Betrouwbare beveiligde aluminium scharnieren voldoen aan de douanevoorschriften om ladingdiefstal te voorkomen. De bumper is ontworpen met verticale rubbers en innovatieve cilindrische enkelrol gegalvaniseerde roestvrijstalen schokdempers voor maximale impactabsorptie.

Om een lange levensduur van het product en de beste stabiliteit van het voertuig te garanderen, voerde Kässbohrer voornamelijk computerondersteunde component- en systeemsimulaties uit, waarbij rekening werd gehouden met de verdeling van de belasting, spanningsconcentraties en wegstabiliteit om het ontwerp van de chassisverbinding te optimaliseren.

Voor superieure luchtcirculatie en optimale prestaties van de koelunit hebben de engineers van Kässbohrer de ventilatietunnel opnieuw ontworpen en uitgevonden. De gaten in het ventilatietunnel zijn dusdanig ontworpen dat het zorgdraagt voor een homogene luchtstroom in de hele binnenruimte. Het ventilatietunnelsysteem is ontwikkeld met dubbele buizen en zorgt voor een homogene luchtstroom in de binnenruimte ongeacht de uitvoering of het type lading. Zo is optimale koeling gegarandeerd bij bijvoorbeeld dubbeldeks of multi-temperatuur (met tussenwand) uitvoeringen. Transport van verse en diepgevroren goederen, bloemen en farmaceutisch goederen komen aan op de plaats van bestemming met de juiste temperatuur, in alle omstandigheden.

Om een continue optimale luchtcirculatie te garanderen en tevens de koelunit te beschermen, biedt Kässbohrer optioneel ook een gepatenteerde opvouwbare luchtcirculatiewand. Terwijl de luchtcirculatiewand geopend kan worden voor een snelle reiniging, beschermt deze tegelijkertijd de goederen die dichtbij de koelunit geladen zijn tegen ongewenste bevriezen.

Conform de eisen voor HACCP- en Pharma-certificeringen, is het volledige oppervlak van de vloer bedekt met “druppelpatroon aluminium”, wat tegelijkertijd de operationele veiligheid verhoogt door het voordeel van een “antislipoppervlak” te bieden. Bovendien maakt het ontwerp van de aluminium vloer het mogelijk om verticale lastbalken op elke plek op de vloer te positioneren. De aluminium vloer is aan de aluminium 250 mm hoge schopplaten gelast voor maximale duurzaamheid en om de waterdichtheid te garanderen.

Om operationele efficiëntie en maximale benutting van de laadcapaciteit te garanderen, biedt Kässbohrer diverse mogelijkheden in dubbeldeks of multi-temp uitvoeringen. De ladingzekeringsrails is geïntegreerd in de zijpanelen, waardoor u niet alleen gebruik kunt maken van de gehele breedte van opbouw, maar ook het risico op beschadiging van het paneel tijdens het laden en lossen wordt geminimaliseerd.

Voor dubbeldekstoepassingen worden de zijpanelen uitgerust met verticale geïntrigeerde rails en 22 dubbeldeksbalken, die elk 1.000 kg kunnen dragen, waardoor een tweede niveau wordt gerealiseerd met in totaal 10 ton laadvermogen, door het tweede niveau kunnen er maximaal 66 europallets worden meegenomen, waardoor operationele efficiëntie en een hoge bezettingsgraad worden gegarandeerd.

Indien lading op verschillende niveaus gekoeld dient te worden bieden we optioneel een scheidingswand. Met een bewegingsbereik gelijk aan 10.520 mm langs het voertuig, kan deze op elke gewenste positie gemonteerd worden en maakt transport met twee verschillende temperaturen mogelijk voor diepvries- en verse goederen. Terwijl het ene compartiment -20 graden kan handhaven, kan het tweede compartiment goederen vervoeren bij +10 graden.





Source link

Lees ook deze artikelen

Leave a Comment