Eerste eActros 600 trucks overhandigd aan transporteurs • TTM.nl

Louise de Graaf


Mercedes-Benz Trucks heeft kort na de start van de serieproductie de eerste exemplaren van de eActros 600 overhandigd aan transportbedrijven. Het gaat om August Gschwander Transport GmbH, Blue Känguru GmbH, Brummer Logistik GmbH, Contargo GmbH & Co. KG, CONTRAIL-Transport GmbH & Co. KG, DENKINGER Internationale Spedition GmbH, Ralf Reyser Transporte & Logistik, SCHADE Logistic GmbH en Wessels Holding GmbH & Co. KG.

Doorslaggevend voor de levering van de voertuigen dit jaar is de financiering door het Duitse ministerie voor digitale zaken en transport voor klanten binnen Duitsland. Het merendeel van de eActros 600 voertuigen die in de eerste maanden na de start van de serieproductie worden geproduceerd, zullen in eerste instantie als demonstratievoertuigen naar filialen en dealers worden gestuurd – zoals gebruikelijk bij de lancering van nieuwe voertuigmodellen.

Stina Fagerman, hoofd Marketing, Verkoop en Services Mercedes-Benz Trucks: “Met zijn actieradius van 500 km als 40-tons vrachtwagen zonder tussentijds opladen is de eActros 600 een echte Gamechanger voor de elektrificatie van het langeafstandstransport. Met zijn zeer hoge energie-efficiëntie zal de eActros 600 ook winstgevend zijn voor wagenparkbeheerders. Het feit dat we nu de eerste serieproductievoertuigen aan onze klanten overhandigen, is voor ons en onze klanten een zeer bijzondere mijlpaal in de transformatie naar duurzaam vrachtvervoer. Het langeafstandsvervoer van vrachtwagens is verantwoordelijk voor ongeveer twee derde van de CO2-uitstoot van het zware vrachtvervoer over de weg in Europa.”

Voor de aankoop van de nu geleverde eActros 600 ontvingen klanten voordelen van het beleid van het Duitse federale ministerie voor digitale zaken en transport ter bevordering van lichte en zware bedrijfsvoertuigen met alternatieve, klimaatvriendelijke aandrijfsystemen en bijbehorende tank- en oplaadinfrastructuur (KsNI). Het financieringsbeleid wordt gecoördineerd door de Nationale Organisatie voor Waterstof- en Brandstofceltechnologie (NOW GmbH), aanvragen worden goedgekeurd door het Federale Bureau voor Logistiek en Mobiliteit.

Het elektrische vlaggenschip heeft zijn capaciteiten al meerdere keren onder reële omstandigheden bewezen: bij klanten en als onderdeel van de “eActros 600 European Testing Tour 2024”, een 15.000 kilometer lange volledig elektrische ontwikkelingsrit met twee bijna-serie prototypes door in totaal 22 landen met een bruto treingewicht van 40 ton. Het was de grootste testrit in de geschiedenis van Mercedes-Benz Trucks. De twee e-trucks waren elk op pad met een totaalgewicht van 40 ton.





Source link

Lees ook deze artikelen

Leave a Comment